Apple’in Yapamadığını Yaptı

seratitelefonSalı günü Kooperatifimize bağlı takside cep telefonunu unutan ve Türkiye’ye özel eğitim vermek amacı ile gelmiş olan ABD Vatandaşı Öğretmen Harzum Şerati’nin Cep telefonu kendisine akla zor gelecek bir yöntemle teslim edildi.

Aracın sürücüsü tarafından Kooperatif Kayıp Eşya Bürosuna teslim edilen iPhone marka Cep Telefonu IMEI kayıt işlemleri için Bilişim ve Güvenlik Müdürlüğüne teslim edileceği zaman, telefonun açık olduğu ve kilitsiz olduğu görüldükten sonra, Kooperatifin Bilişim ve Güvenlik Müdürü Alperen Zekeriya Çulha tarafından yapılan kontrolde telefonun Uçak Modunda olduğu ve şebeke kapsamında olmadığı görüldü.Çulha telefonu normal moda aldıktan sonra bu tür telefonlara özgü ve kendisininde kullandığı GPS sistemi ile yer tesbiti ve telefonun abonesi olduğu sisteme mesaj göndererek kendilerine ulaşılmasını sağladı.

Telefonun sahibinin telefonunu kaybettiği ilk gün durumu Amerikan Konsolosluğuna,Apple firmasına ve abonesi olduğu GSM operatörüne bilgi vermesine rağmen telefonu ile iletişimi sağlayamadı.Ancak, Taksiciler Kooperatifi Bilişim Müdürlüğü tarafından gönderilen GPS mesajı ABD’de bulunan Şerati ailesine ulaştı.Türkiye ile irtibata geçen aile, mesaj içeriğinde kendilerine verilen Türkiye Cep Telefonu numarasını arayınca Çulha tarafından kendilerine iletişim bilgisi verildi ve Havalimanı Dış Hatlar Terminalinde Kooperatif Nöbetçisi olması dolayısı ile Çarşamba akşam saat 22.30’da bir araya geldiler.Alperen Zekeriya Çulha, Harzum Şerati ve yanında bulunan arkadaşına iletişimi ne şekilde sağladıklarını ve Havalimanı Taksiciler Kooperatifi olarak bu tür durumlara gösterdikleri hassasiyeti aktardı.Alperen Çulha orada bulunan basın mensuplarına yaptığı açıklamada “Kooperatifimizi özellikle 2010 yılının ilk çeyreğinden itibaren son sistem tekonolojik atılımlara adapte etmeye çalışıyoruz.Kooperatif kompleksinde ve İç Hatlar ile Dış Hatlar Terminallerinde konuşlandırılan onlarca kamera ile hem iş akışımızı takip ediyoruz, hemde yolcularımızın herhangi bir şikayet veya kayıpları olması durumuna hızlı bir şekilde müdahale edilmesini sağlıyoruz.Taşımış olduğumuz yolculara azami oranda güven hissi vermek ve bunu yaşatmak görevimiz.Aynı şekilde 2011 yılı içinde Şoför eğitimlerinede duyulan ihtiyaç üzerine ağırlık vereceğiz.Bu tür tablolar Kooperatifimizde son zamanlarda sıklıkla yaşanmaya başladı.Ve ülkemizin ilk durağı olan Havalimanında bu tür güzel sahneleri yaşattığımız içinde mutluyuz” dedi.

Harzum Şerati ve yanında bulunan misafirine Dış Hatlar Geliş Terminalinde Kahve ikram eden Bilişim Müdürü, Kooperatifimiz hakkında ve yolcu güvenliği hakkında bilgiler verdi.

ABD Vatandaşı Öğretmen Harzum Şerati ise maddi değerinden öte, bilgiler içeren Telefonunu kendilerine ulaştıran Havalimanı Taksiciler Kooperatifine teşekkür ederek:”Türkiye hakkında bize sürekli anlatılan imajın tam tersi bir olayı yaşadım.Ve bundan çok memnun oldum.Sizler Ülkenizin bir tür kültür elçisi oldunuz.Bize ulaştınız ve ABD üzerinden iletişim ile telefonumu bana ulaştırdınız.Teşekkür ediyorum” dedi.